tirsdag 8. januar 2013

Genialt

Hvor ofte, spesielt i sommer, løp jeg meg ikke tom på langturer? Når jeg husket det og/eller orket tok jeg med en flaske i hånden, men hatet fra det fra første meter. Samme med drikkebelteflasken fra Swix, som sikkert er bedre egnet for skiturer, den gjorde meg baktung og hoppet for hvert steg. Så da var det å tørste i stedet. Ute i skogen fant jeg av og til en bekk, noen renere enn andre, men når jeg var tørst nok så lukket jeg øynene for det litt brunaktige vannet i bekken. Vann er vann! Har heller ikke tall på hvor mange blåbærer jeg spiste for om kanskje øke vesketapet jeg virkelig kjente på kroppen.
Men nå er det slutt på det. Jeg ønsket meg - og fikk drikkebelte med fire småflasker til jul! Beltet sitter godt rundt livet og merkes ikke overhodet. Ikke er det spesielt tungt eller med fire små flasker som er jevnt fordelt rundt på belte. En liten flaske for hver 2,5 kilometer, akkurat passe for en tur på 10 km. På lengre turer får en heller øke drikke litt sjeldnere, men som regel løper jeg aldri lenger enn en mil på langtur.
På beltet er det også liten lomme til telefon -veldig liten, min Nokia N8 passet i det ytterste rommet, men drømmetelefonen vil ikke få plass. Det er også praktisk lomme til nøkkel, og hva mer trenger man på en løpetur?
Med andre ord, en genial oppfinnelse, som endelig har kommet meg til gode. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har skaffet meg en sånn før.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv