onsdag 30. januar 2013

What???

Jeg ble oppringt av en kraftleverandør i stad. Med tilbud om billigere strøm og fri "bruk" i tre måneder, det vil si ingen fastavgift de første månedene. Fint det! Liker når jeg kan få ting billig jeg, og spare penger. hvem gjør ikke det? Og strøm til spotpris nå de siste vintermånedene, ja takk.

Samtalen går mot slutten og personen som ringte skulle gå igjennom og ta opp avtalen. Jeg lyttet og fikk meg et lite sjokk!
"0,75 øre per kilowatt til el-sertifikatet som ble innført 1./1.-2012."
Det har jeg da aldri hørt om, kjapp hoderegning, om strømmen koster 0,5 pr kWh så skal det legges på 0,75 øre opp på det??
At det faktisk allerede har vært sånn i over et år greide jeg faktisk ikke å ta inn. Jeg bare tenkte å herregud så dyr strømmen blir da.
Når jeg fikk landet litt så kom jeg på at vi er i 2013, jeg har allerede betalt dette gebyret til staten i et år. Så da skal jeg kose meg med billigere strøm en periode, jeg, så får vi se hvem som er billigst om tre måneder!

Lånt hos: http://energitilskudd.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv