mandag 16. februar 2009

Dyr service

Så var det igjen tid for service på bilen, med gammel bil blir det mest vedlikehold, bytte av olje og filter og sånne ting. Og i dag lærte jeg en liten ting, sjekk beholderen av vinduspylerveske før service, det hadde ikke jeg gjort og dermed fikk jeg full tank med dyr vinduspylerveske. Selv ville jeg sikkert kjøpt en dunk til 15 kroner ett eller annet sted. I dag visste jeg at det ville fly på litt ekstra, bilen har gått og fusket noen dager og en flaske med kondensfjerner løste ikke problemet.

Men det ble noe dyrere enn ventet. For mens jeg ventet så svidde jeg av noen kroner et annet sted. På ting jeg helt sikkert hadde greid meg godt uten, men som reddet meg fra noen minutter kjedelig venting. Det tar jo litt tid å prøve og vurdere, ikke sant? Nå trengte jeg nok å bytte ut vesken jeg har brukt den siste tiden, men vesker har jeg nok av, det hadde vært såre enkelt å legge over fra den gamle og til en av de jeg allerede har, og som er meg, men denne veska jeg kom over i dag var billig og jo, jeg likte den, i hvertfall der og da. Jakke, tja, joda, jeg har ingen hvit jakke (av den enkle grunn at hvite jakker ikke er hvite veldig lenge), men det er fint da, kjekt og ha. Og en ny lang stikketopp? Jo, kommer sikkert til å ha den på meg en gang, den kan sikkert være svært så anvendelig den, bare jeg kommer meg ut av Rema-/treningstøyet.

1 kommentar:

  1. Stilig denne damen skal bli da,hm noe spesielt eller...
    Slitan med ny garderobe,kanskje kunne det være en god trøst og belønne seg selv innimellom....

    SvarSlett

Bloggarkiv