fredag 27. februar 2009

Snill eller dum?

Dumsnill?

(Bildet er lånt fra abcnyheter)

I går kveld kom jeg hjem fra jobb sånn like over midnatt, sliten og veldig klar for senga, vel og merke etter at jeg først hadde fått jobben ut av kroppen. Så jeg satt kortere tid enn vanlig, men tenkte at det siste fikk jeg ta med boka på senga. Som tenkt så gjort. En time etter at jeg var hjemme slukket jeg lyset med vissheten om at klokka om seks timer igjen skulle rive meg ut av søvnen. Derfor forstod jeg ikke så mye da fasttelefonen begynte å ringe her klokka 01.38 i natt. Mobilen har jeg sluttet å ta med på soverommet om jeg da ikke skjønner at det er behov for en tredje vekkerklokke, noe jeg ikke antok det var behov for i dag.

Hvem ringer på hustelefonen min så sent på natta, er det noe galt nå? Før en rekker å svare er det mange tanker som rekker å fly igjennom ens hodet.

Ingen ringer på den tiden om det da ikke er fylleprat eller noe galt. Nå var det en venninne av meg som hadde behov for å snakke og selv om jeg ikke var så veldig opplagt var det tydelig at det største behovet var noen som kunne høre på. Og komme med en og annen innvending og fortelle henne at dette var det beste som kunne skjedd osv osv. Mine svake protester på at det var midt på natta ble ignorert, og det er da jeg lurer. Er jeg egentlig snill eller dum? Vi har kjent hverandre i mange år, og hun har mange venninner som kommer foran meg, så hvorfor er det meg hun ringer ikke dem? Er det fordi jeg er så mye klokere enn dem, mer nøytral, eller rett og slett fordi jeg er så dum at jeg sier at sorry, jeg sover nå?

Rett før tre kunne jeg igjen slukke lyset her, da var mobilen med som ekstra vekkerklokke, uten at det hjalp nevneverdig da hylekoret startet, Klokke etter klokke startet og bråket en stund sammen før jeg stoppet spetakkelet, og våknet først da datteren som stod opp en halvtime senere. Trøtt, sliten og med skikkelig skallebank.

Håper bare at vedkommende setter pris på det jeg gjorde i natt, for jeg kommer til å ha med denne ugne følelsen igjennom hele arbeidsdagen min..

1 kommentar:

  1. Heiii trillemoren
    Det aner meg hvem,men skal ikke kommentere den,Håper inderlig du fikk sove igjen og ta deg en høneblund når du kommer deg hjem..

    SvarSlett

Bloggarkiv