lørdag 7. februar 2009

Kolonnekjøring



Med bortimot en halvmeter snø i vente regner jeg med at det meste av brøytemannskap har vært kalt ut, selv om det ikke føltes sånn på vei til jobb i dag morges. Jeg beregnet meg god tid, veldig god tid, siden jeg gikk ut fra at det kunne være nokså uggent i noen kilometer. Men noen kilometere ble til mil, var det blitt brøytet siden jeg dro fra jobb i går? Sikkert, selv om det ikke så sånn ut klokka åtte i dag. Det var en sann prøvelse, jeg vil nesten gå så langt som å sammenligne det med helvete. Riktignok var jeg omtrent aleine på veien til jobb,(hvilke andre idioter dro frivillig ut i dag?) og det var forsåvidt greit, når en stadig vekk måtte stanse for å fjerne is fra vindusviskerne. I dag ble veien til mens jeg gikk, eller kjørte. Så gleden var stor da jeg i nesten fem av mine 43 kilometere fikk ligge bak en brøytebil og en annen bil, selv om gleden var kortvarig. Det var en sann befrielse å endelig komme på jobb, våt på beina, men framme. Og jeg ville ikke i min villeste fantasi trodd at det skulle være tilnærmet like dårlig brøytet i ettermiddag. Litt bedre, men ikke mye, i dag får Østfold stryk, Akershus bestått, om jeg da ikke regner med kjøreturen på morran, der står begge fylker til stryk.

Min venstre vindusvisker tok også kvelden tilslutt. Den tok dårligere og dårligere og siste gang jeg stoppet for å fjerne is så jeg hvorfor. Nå skal jeg ikke kjøre bilen min i morgen så ny er allerede på plass, og da ble det en ny verden den siste halve mila hjem i dag.

Det snør fortsatt, men det siste jeg hørte var at det skal avta i løpet av morgendagen, men mitt spørsmål er, hva har vi gjort som gjør at vi blir straffet med all denne snøen? Må jeg begynne å bli enda flinkere til å sortere søppelet for å slippe? I så fall skal nye søppelsorteringsrutiner innføres her. Bare la meg slippe og oppleve sånne snøfall igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv