onsdag 4. februar 2009

Tankespinn

Joda, har noen tanker i dag også, men det hopper fra det ene til det andre. Greier liksom ikke å holde fast ved noen av tankene. Det er kanskje det som kalles tankespinn?

På jobben i dag gledet jeg meg faktisk til å komme hjem, nesten før jeg hadde reist. Heldigvis var mitt verkende hode fra i går borte da jeg våknet i dag, i stedet kjente jeg at det ville bli nok en dag med ekstreme magesmerter. Jeg må komme meg til lege igjen, en gang det er skikkelig vondt. Men det ble ikke i dag, det gikk over da jeg kom hjem og fikk lagt meg på magen og lest ferdig boka jeg hadde lagt fra meg i går, med bare ti sider igjen å lese, bare for å kunne glede meg litt til over Liza Marklunds en Plass i solen. Ti sider tar ikke lang tid å lese så nå er det bare å glede seg til neste bok, ja, for det blir vel en bok til??? Da boka var ferdig greide jeg kunststykket og sove i to timer! Yes, om jeg slet med å få sove i går kveld vil det mest sannsynlig ble enda mer håpløst i kveld, jeg får se om jeg "finner" noen sauer å telle.

Kveldens episode med Brothers and sisters var jo også bare trist i dag, så mye krangling da. Tilslutt var det alle mot alle, men regner med at idyllen er tilbake neste onsdag. Håper det i det minste, det er jo en av de søteste seriene som sendes. Kanskje jeg er så glad i den fordi jeg selv er en del av en litt stor søskenflokk, og kjenner igjen mye av det som foregår.

Jeg prøver og ignorere snøen som nå daler ned, på vei hjem fra jobb regnet det i minus fem, nå snør det og tja, det hålkepartiet jeg kjørte på til jobb i dag blir neppe noe bedre nå. Jeg tenker på sol, vår med påfølgende deilig sommer. Jeg kjenner at jeg har lyst til å reise, reise bort til et sted det er varmt, slappe av og bade.
Jeg tenker også at venninnen min og jeg kan være miliionærer uten å vite om det. Vi hadde ingen suksess med den uregistrerte lottokupongen på lørdag, men kanskje med kupongen i dag? Skal være millionær i natt, så får vi sjekke i morgen. Det er fordelen med uregistrerte kuponger, man kan være rik så lenge man vil. Man venter ikke på noen telefon fra Norsk Tipping, og en død telefon er ikke bevis på noe som helst.

Tror rett og slett jeg skal ta med meg millionærdrømmen og legge meg....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv