torsdag 21. juni 2012

Gir snart opp

Og hva er det jeg snart gir opp? Jo, min egen jakt på et middel som kan hjelpe på psoriasisen min.
Nå har jeg snart prøvd Udo's Choice i en måned, tror jeg, uten å merke noe som helst bedring. Hverken på utslett eller tilvenning av smaken. Det smaker i dag like grusomt vondt som det gjorde da jeg tok første dosering. Dog bestemte jeg meg for at smaken ikke skulle hindre meg i å fortsette, men om det ikke snart blir noen bedring så ryker nok også denne ut.

På apoteket en dag her ble jeg anbefalt å prøve en krem som skulle være bra. Jeg hadde ikke bedt om noe for psoriasisen min jeg, men damen bemerket at disse hendene mine så ikke gode ut, og dette var vel verdt å forsøke. Så da handlet jeg da, heldigvis valgte jeg den minste tuben, for dette var ikke noe billig krem det eller, 199 kroner for 50 g!! Ikke har jeg sluttet å klø, ikke ser det bedre ut og ikke har huden blitt noe særlig mykere, så spørs da.

Jeg er nok muligens litt i overkant utålmodig, jeg vil ha rask bedring, eller i det minste føle at det faktisk skjer noe, at det er en prosess i gang. Om jeg føler at jobben jeg gjør er fånyttes så blir det på måte for mye jobb for ingenting.

Kan hende det snart er dags for å ta i mot noe av det legen kan tilby på blå resept, om det inneholder aldri så mye hydrokortison som jeg i alle år har vært motstander av. Måtte bruke en under føttene for et par år siden, da hadde psoriasisen for alvor satt seg og det ble både vondt og vanskelig å gå etterhvert.

Tror jeg snar bør gi opp min egen, dyre jakt på midler som kan virke og innse at legens muligens vet best og at det er hydrokortison som er redningen, også på mine utslett.



Det siste innkjøpte middelet....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv