fredag 15. juni 2012

"Reperasjonsalderen"

Jeg føler at det er dit jeg har kommet. Tiltross for mine anstrengelser med å holde kroppen i form de siste årene merker jeg jo forfallet.

Mulig det er mye gammelt som dukker opp med full styrke, og alt på en gang.

Ryggplagene la jeg nok grunnlaget for da jeg jobbet som postbud i mange år, noen år i butikkbransjen gjorde det vel ikke bedre og det var her jeg første gang fikk kjenne på begrepet tennisalbue.

Ryggen, jeg var nær operasjon for to år siden,  da hadde jeg gått lenge med prolaps, men da legen ringte meg for å informere om den nært forestående operasjonen hadde jeg ikke lenger vondt. Det hadde roet seg og jeg hadde roet ned på bruken av tabletter og unngikk operasjon. Men med lovnader om at den er der, det vil dukke opp igjen. :(
Vel, jeg hadde nok i den tiden det var som verst forsøkt å belaste kroppen på andre måter, for jeg kjente ikke lenger prolapsen, men hadde fått veldig vondt i korsryggen i stedet, og der var det ikke søkt om noe operasjon...
Sakte, men sikkert har prolapsen også begynt å verke igjen, men jeg har til nå valgt og ikke gjøre annet enn å ta tabletter for det. For blandingen virker jo også på smertene i korsryggen, og de kan døyve det verste jeg nå kjenner på tennisalbuen som bare blir verre og verre. Nå gjør det meste vondt, bare det og skulle slenge dyna til side for å stå opp om morran gjør vondt. Drive med eller male hus som jeg har gjort nå i det siste er nok ikke det smarteste eller.....men så blir det ikke to strøk eller og de to resterende veggene blir malt først neste sommer. Da må albuen være bra igjen vel?

Jeg kvier meg for å gå til legen for både det ene og det andre, rett og slett fordi jeg er redd for å få treningsforbud. Forsøker å ta hensyn til vondtene mine da jeg trener styrke, og trening er jo sunt, ikke sant? Jeg legger på litt mindre belastning når jeg trener armene og forsøker å bruke en støtte på albuen...Ellers har jeg prøvd å legge løpeturene til skogs som er bedre for ryggen, men om det gjør det noe bedre, neppe, men jeg har ikke blitt verre eller da så...

Uansett, jeg ignorerer, legger til rette og trener videre en stund til, og det er nok armen som først får meg til legen og blir det ikke bedre av seg selv snart, som det faktisk ble forrige gang, så må jeg nok kaste inn håndkleet og ta nok en tur til legen snart. Treningsforbud eller ikke.



Albuestropp skal kunne hjelpe, og føles ikke like "kvelende" som den albuebeskyttelsen jeg brukte tidligere.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv