tirsdag 31. juli 2012

Rester til frokost

Har et prosjekt gående.

Et tømmefryser prosjekt. Derfor ble det noen ferdiglagde piroger med bønner, kjøttfyll og masse krydder til frokost i dag. Disse dukket opp da jeg tok ut noe annet og var ment til formiddagsmat på jobb i dag, men klokka ti på åtte var de mer fristende enn rugbrødet med aprikosmarmelade.

Ellers går prosjektet mitt ut på og ikke putte mer ned før jeg har tømt det som er der. Skar seg litt allerede i går siden jeg kom på at det var dårlig med kyllingfile der, men utover det har jeg vært flink en tid.

Er dog skeptisk til det helt i bånn av fryseren. Jeg vet det finnes 10 multer der, fra da jeg fremdeles var gift. Plukket i ca 98 tenker jeg. Kom over en multemyr i Trysil, en uke for tidlig og det verket i meg etter å plukke siden dette var aller første gang jeg så en multe i sitt rette element. Men jeg er strengt oppdratt, man plukker ikke kart. Jeg tok disse ti, de som så mest modne ut, bare for å plukket, og hadde vek hverken samvittighet eller råd til å bruke dem, derfor ligger de fremdeles nederst i fryseren. Flyttet med fra sted til sted. Når jeg om litt forhåpentligvis kommer til bunnen skal de få lov til å bli jord igjen tror jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv