tirsdag 10. juli 2012

Sykle

Jeg har bestemt meg for å legge inn litt annen trening, sånn innimellom løpingen. Av og til verker det i leggen, av og til kjenner jeg litt småvondt i lysken, selv om det helst er når jeg går sakte. Og disse tåneglene mine som er konstant blå vil sikkert sette pris på litt hvile i perioder. Når den nye neglen kommer igjen med misfarging da er det vel noe som ikke stemmer?


Men før jeg kan begynne å sykle trengte jeg en hjelm. Jeg har aldri brukt sykkelhjelm, men så har jeg aldri syklet mye eller da. Ikke i barndommen og ikke som voksen. En av grunnene er at jeg ikke føler meg trygg på denne vinglete tohjulingen, særlig ikke når det er biler som dundrer forbi. Da stopper jeg helst jeg. Men jeg måtte bli voksen før jeg innså at det faktisk er mulig å beskytte seg litt da, selv om man kanskje blir seende dum ut med dette halve egget på hodet. Nå er det ungene som er der, de er oppvokste med hjelm, men de vil ikke ha på seg den lenger.

Jeg kjøpte en hjelm i allefall, en Merida Birkebeinerhjelm faktisk, var visst blitt best i test også. Og jammen fulgte det ikke med et halvt års gratis forsikring også, på hjelm og bruker. Så fint tenkte jeg. Og leste vilkårene. Nå er jeg neimen ikke så sikker lenger på om jeg kommer til å få noen stor sykkelkarriere. Å lese alt de dekker var nok til å skremme meg. De nevnte sågar død, liksom...


Jeg skal ut å løpe først nå, intervalløkt, planen var å avslutte med en sykkeltur, så får jeg se om jeg kvinner meg opp og glemmer hvor "farlig" det er å sykle.

Noen sier man ser dummere ut uten sykkelhjelm på sykkeltur, men jeg er ikke sikker på om jeg er enig.

1 kommentar:

  1. Sykling er Superfin og moro trim
    Ønsker deg riktig lykke til med syklingen

    bare vendt skal du se at du føler deg tryggere også når du skal sykle ned...

    SvarSlett

Bloggarkiv