onsdag 18. juli 2012

Søvnmanko


I natt fikk jeg ikke sove. Vel la jeg meg sent siden Brothers and sisters begynte såpass sent, men jeg trodde da aldri at det skulle bli noe problem.
Men muligens våknet jeg litt da jeg satte på alarmen på telefonen og så at det ikke var mer enn seks timer og 18 minutter til jeg skulle opp. I og for seg, mer enn nok søvn, bare en får sove.
Lå og vrei meg, lenge! Halv to hørte jeg katterjammer og var på verandaen og ropte på min elsklige katt som jeg regner med var den som kom med disse lydene. Men han var nok så opptatt av og utrolig nok fasinert av, og være redd denne skumle gule hannkatten som reker rundt her at han ignorerte matmors lokking. Da var det bare en ting å gjøre da, ut i regnet og redde stakkars katten som faktisk ikke vil reddes. I singlet, truse, adiletter og lommelykt som holdt i omtrent to minutter var jeg ute og ropte på Mons og forsøkte å få han til å bli med inn, men den gang ei.
Stille ble det omsider, men fikk jeg sove?
Nei.
Var fremdeles våken da Mons dukket opp rundt halv fire, men etter det må jeg nok ha sovnet etter. Våknet før klokka i dag, og med verkefinger, enn så lenge er jeg ikke veldig preget av lite søvn, men jeg vet det kommer utover formiddagen. Det frister ikke å sette inn linser og nå er jeg kjempeglad for at jeg har nye briller som jeg ser med og derfor kan benytte til bilkjøring.

Ellers satser jeg på en rolig morgen på jobb slik at jeg får summet meg litt og kommer i mål med denne arbeidsdagen også, og kanskje jeg kan ta en ørliten powernap etter middagen i dag?


På denne er det et bittelite sår som har gitt meg en verkefinger :(

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv