torsdag 25. oktober 2012

Forvirret


Har hatt denne bilen et drøyt år, det var vinterdekk på den da jeg kjøpte den, og sommerdekkene ble lagt på i forbindelse med skifte av katalysator. Så det er aldri lagt om dekk på denne bilen her hjemme.
Hadde jeg visst at det skulle skape så mye hodebry og bli så dyrt å legge om til vinterdekk  på gårdsplassen tror jeg at jeg hadde valgt å få gjort det på et verksted. Da hadde jeg i det minste hatt noen jeg kunne stilt til ansvar om hjulboltene spiste seg innover i gjengene og ødela disse. Og de på verkstedet kunne sagt meg hva jeg trengte. Hjulnav, bremseskive, bremskivetrommel, skivetrommel og fandens oldemor. Mange navn, og muligens gjør de samme jobb, men hallo.. Dette ble litt forvirrende for meg.
Lånt bilde hos: http://www.skruvat.no
Etter å ha vært på et Peugeotverksted (og for en servise ! Stjerne! Veldig hyggelig å komme dit) og snakket med dem på telefon noen dager senere (de husket meg!) er jeg nå  nesten 90 % sikker på at jeg har funnet riktig del i jungelen av skiver og tromler og håper det er den delen  som om en ukes tid skal settes bak på bilen min.


Og jammen er det kjekt å ha vinterdekk nå i dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv