tirsdag 9. oktober 2012

HJELP!!!

Det er omtrent ti år siden i disse dager at vi kjøpte dette huset. I den forbindelse fikk jeg er godt tilbud fra banken min om å kjøpe røykvarslere som skulle vare i nettopp ti år.
10 år gammel røykvarsler

De siste dagene har jeg registrert denne lyden som kommer når batteriene er slitte. Jeg trodde det kom fra de nye seriekoblede jeg har hengt opp i tillegg til disse som skulle vare så lenge. Jeg kjenner at jeg ikke stoler helt på en røykvarlser som skal vare ti år. Derfor dobbelt sett. Og batteriene er  byttet i de nyeste varslerne nå. Men lyden kom igjen.


Det viste seg at det er fra den ovenpå. Selv om den gjorde sitt beste for å tie når jeg stod oppe der for å høre og se hvem av varslerne det var som avga denne irriterende lyden. Synderen greide ikke holde seg, og det var da jeg kom på at stakkaren er jo ti år nå så da er det vel greit å trekke sitt siste sukk. For batteriene kan ikke byttes. Som en siste test prøvde jeg å trykke på testknappen, og hva skjer? Jo, den setter i gang å pipe på en høyfrekvent som skjærer i mine stakkars ører og vil ikke gi seg!!!

10 år gammel innpakket, ulende røykvarlser.
Jeg har pakket den inn i håndkler og plastposer
og satt den utendørs, men jeg hører den inn så fant ut at den jager vel bort alt som lever ute om den får stå der. Så nå er den puttet i skittentøyet på badet med lukket dør. Jeg hører den fortsatt. Så mitt spørsmål er? Kan jeg drukne den? Hvordan i all verden skal jeg få stoppet dette levenet? Batteriene er ikke sånne ni voltsbatterier, og de som er der sitter dønn fast og er ikke til å bytte og derfor ikke til å tas ut.. Det er jo ikke bare å kaste i søppelet heller, ellers hadde jeg uten tvil overlatt problemet og lyden til søppelkjørerne som kommer om ikke så lenge. Men igjen, kan noen fortelle meg hvordan jeg skal få stanset dette til jeg kan få kastet den på riktig sted??


På forhånd tusen takk for hjelpen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv