torsdag 31. mai 2012

Tennisalbue

Og den kommer neppe på grunn av mye tennisspilling. Sist jeg løftet racketen min var for snart to år siden så det er nok ikke det som er årsaken. Dog hender det jeg løfter mye annet da, bæreposer, ved, osv, og det jeg løfter oftest er jo vekter. Det er nok dette som er årsaken til min til tider nokså vonde albue.

Har som ledd i helingen tatt en pause fra de "tunge" vektene (som ikke er såååå tunge da) og bruker nå bare manualer som nesten ikke veier noen ting (2,5 kg),  tar i stedet flere repetisjoner.
Jeg vet hva en lege ville ha sagt, at jeg skulle forsøkt og  kutte ut disse bevegelsene som gjør at det blir vondt inntil videre. Derfor har jeg denne gangen stilt min egen diagnose (fikk tennisalbue, eller musearm da jeg jobbet i butikkbransjen, ble ikke sykelmeldt, men beskjed om å bruke en albuestøtte).
Så inntil videre trener jeg armene adskillig mindre enn normalt, og jeg forsøker å bruke denne albuestøtten mens jeg trener. Ellers i hverdagen synes jeg det er ubehagelig å ha på noe sånn så det får vente til det er skikkelig vondt og jeg kjenner at det er vondt hele tiden. Det er det ikke enda!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv