fredag 14. september 2012

Das kleine krokodill

Hvem husker ikke sangen som gikk som en farsott for noen år tilbake? 

Ich bin Schnappi, das kleine Krokodil. 
Komm aus Agypten, das liegt direkt am Nil. 
Zuerst lag ich in einem Ei, 
dann schni-,schna-,schnappte ich mich frei 


Schni Schna Schnappi 
Schnappi Schnappi Schnapp 
Schni Schna Schnappi 
Schnappi Schnappi Schnapp 

Jeg har dilla på krokodiller, jeg er veldig glad i krokodiller, de svarte krokodillene, ikke de oransje, ei heller de ekte, om de da ikke sitter innenfor en glassvegg i en eller annen dyrepark, de er søte og har sjarm. Men det å møte en ute i sitt rette element kommer nok neppe til å skje. Har ikke så mye i sumpen å gjøre, jeg.


Her om dagen kom jeg over en svart krokodille, eller det var ikke en, det var mange i en lang kjede,  jeg tror den måtte være spesialdesignet for meg?




En kollega og jeg hadde rett etter at jeg skrev denne en liten diskusjon på smaken på de svarte og de oransje krokodillene, han hadde lest at det kun var fargen som skilte og at de ellers smakte helt likt. Noe jeg mente ganske bestemt var feil, så vi foretok en blindtest....som viste at jeg dessverre tok feil. Jeg gjettet feil på alle tre svarte og trodde de var oransje....og den ene oransje jeg smakte på før jeg innså at jeg hadde tapt, hva tror dere jeg gjettet da?



2 kommentarer:

  1. Ha ha ha, Har ingen anelse om hva den svarte smakte.
    Trodde det var lakris jeg
    Ønsker deg ei deilig helg:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den smakte som den oransje....
      God helg til deg også!

      Slett

Bloggarkiv