tirsdag 18. september 2012

Tidsklemma på en mandag

Tidsklemma ja. Jeg har aldri, før nå i det senere tenkt over at jeg er et offer for tidsklemma. Da jeg i 2004 begynte å jobbe skift, dag og kveld var det ikke tidsklemma jeg tenkte på, det var problemet med å få det til å gå opp. Som alenemor med aktive unger, bosatt litt utenfor allfarvei var det nemlig en utfordring og få ungene hit og dit når jeg selv jobbet kveld, men jeg forbandt det ikke med tidsklemma. Ei heller da jeg kom hjem fra jobb og hadde jobbet tidlig og måtte forte meg med middagen for at ungene skulle ut igjen forbandt jeg med denne berømmelige tidsklemma. Middagene våre, med skam å melde, tok aldri lange tiden å lage. Med en stykk kresen unge som kun spiste mat som begynte å P eventuelt hamburger var middagen som regel kjapp å lage og jo, det var vel kanskje der vi sparte tid. Nå hendte det jo at ungene skulle spille en kamp oppe i Hurdal og da dro de gjerne så tidlig at jeg ikke en gang rakk hjem fra jobb og måtte få med penger til mat, men det var unntakene.

Derimot i dag, når ungene er store og klare for å forlate redet, da kjenner jeg på denne tidsklemma. Skapt av meg selv, etter at jeg selv begynte å trene. Spesielt på mandager da jeg har jobbet tidlig (og det vil bli for for mørkt til å følge med på stoppeklokke etter korps,) og skal trene styrke og løpe intervaller (intervalløkt er lagt til mandag på grunn av dårlig tid..)og lage og spise middag før korpset klokka 18.00, da kjenner jeg at jeg blir stresset og ufokusert. Nå er min kresne sønn blitt voksen i matveien og vi er litt mer bevisste på å styre unna p-middagene i hverdagen, dermed så kreves det enda mer planlegging og litt ekstra tid for å få et sunt og godt måltid på bordet sånn etter trening, men før dusj og korps.

Det er utrolig hva som går på to timer :) jeg rekker og bli ferdig, jeg, men det stresset i forkant er ikke godt. Derfor er jeg heller ikke så glad i mandager, spesielt ikke de mandagene jeg jobber dagen..ikke sånn før jeg har unnagjort løpingen i hvertfall.

Ellers tar jeg gjerne i mot tips på gode, raske, sunne middager (uten alt for mye fisk- laks går)som tar maks 20 minutter å tilberede!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv