mandag 3. september 2012

Hodebry natterstid

Noen som husker Barnevakten, med Jon Skolmen?
"Du barnevakten, jeg får ikke sove".
Nå husker jeg ikke hva dokka i senga het, ei heller hva alle tankene hun hadde dreide seg om, men jeg kjenner igjen følelsen. Den følelsen når noe opptar deg og du ikke greier å sovne før "problemet" er løst.
Jeg har selv av og til sånne netter. Som regel er det ikke av de store verdensomfattende problemene som maler i hodet på meg, men små hverdagslige spørsmål.
I natt og.
Rett og slett fordi jeg ikke hadde helt bestemt hva jeg skulle ha på meg i dag. Først når det var bestem oppe i hodet mitt trodde jeg at jeg kunne sove. Da dukket et annet lite hverdagslig problem opp. Mandagens middag som ikke bør ta stort mer enn ti minutter og lage og omtrent like lang tid å spise. For mandagens planer er ufravikelige. Først jobb, hjemme 16.00, så intervalltrening (som må gjøres senest da, når det blir mørkere nå så ser jeg ikke lenger stoppeklokken som jeg bruker under intervalløktene mine. Ellers kunne jeg ventet til etter korpset), middag, dusj og korps klokka seks. Da sier deg seg sjøl at middagen ikke bør ta for lang tid. Det skal være godt, det skal være noe alle tre spiser og som sagt, skal ikke ta mange minuttene å lage.
Landet først på noe i dag morges. Toro rømmegrøt på fem minutter. Men om noen har andre forslag så  tas de i mot med takk.Om det ikke benyttes i dag så kommer det flere mandager!

Ha en strålende dag, alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv