mandag 24. september 2012

En hel uke uten tv

Nesten, en uke minus en dag.

Først så gjorde det ikke så mye, jeg tenkte det er jo lett og snu litt på parabolen, men den gang ei.
Muligens var det en kortslutning etter at noen av kablene som lå inne i en slags boks var blitt våte. Liggende med enden på boksen opp mot alt regnet som kom sist uke.

På oppfordring fra Viasat har jeg forsøkt og koble om kabler, utenom denne boksen, hit og dit og fram og tilbake og på et tidspunkt hadde vi også signaler, forutsatt at noen kunne stått og holdt på parabolen. For så fort vi slapp for å skru den fast i den posisjonen forsvant signalene.

Tilslutt så jeg ingen annen råd enn å bite i gresset og få en montør hit. Snakket med Viasat som falt for bønnen om å få en montør hit før helga, han lovte å gjøre det han kunne for at jeg skulle få se oppgjøret mellom Liverpool og Man U på søndag, og la inn en hastesak hos videreformidleren av tjenesten...
Uten at det hjalp da. Jeg fikk ikke noen hit før i går, mandag kveld, nesten en uke etter at tvsignalene forsvant og dagen etter at Liverpool så ufortjent tapte kampen som jeg måtte se på annen måte.

Reparatøren byttet samtidig hode på parabolen og fikk koblet til den nye tuneren, som kan ta opp og spole forbi reklame og sånn. Med Brothers and sisters som begynner halv et på natta er det en god investering.

Vel, ser jeg minimalt på tv, men det er fint at det virker synes jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv