fredag 16. januar 2009

Jeg har tenkt litt på det der

om det heter spille eller slå tromme, sa en gang en mann til faren min og broren min. Tror kanskje foranledningen var at broren min hadde begynt å slå tromme i korpset.

Jeg har også tenkt i dag, etter at feieren var her og sa at siden jeg nå hadde varmepumpe ville ikke feieren dukke opp igjen før om to år. Ok, svarte jeg, men hva vil skje med alle feierne om det blir varmepumper i nesten hvert hus bortover? Er feieren en utdøende rase kanskje? Er jeg en av dem som er med å gi nådestøtet til en gammel yrkesgruppe? Jeg vil jo ikke det, men jeg ønsker heller ikke å fryse og har dessverre ikke anledning til å leke fyrbøter hele vinteren igjennom så derfor denne nymotens innretning i mitt hjem.

Husker ikke om faren min, broren min og han mannen ble enige, han mente bestemt at det het å spille tromme og etter å ha sittet i bilen hjem fra jobb og hørt på Metallicas Orion er jeg neimen ikke sikker lenger, for hva hadde den låten vært uten trommene??? Så kanskje det heter å spille tromme? Skurrer litt...



(Bildet er lånt fra aurskog-høland kommunes hjemmeside)

1 kommentar:

  1. Trillemoren bare så du vet det...
    Det heter og slå tromme :O)

    SvarSlett

Bloggarkiv