søndag 4. januar 2009

1-2-3......198


Så var årets første varetelling over. Jeg fikk det ærefulle oppdraget å starte med godterihylla og ble mer og mer fysen på noe snop. Verst ble det da jeg rundet hjørnet og kom til sjokoladehylla. Og ved Troikaen kunne jeg ha gjort som en gutt jeg en gang hørte om. Spist med papiret på. Han hadde rømt fra skolen og inn på en bensinstasjon hvor han kastet seg over Troikaen og spiste den med sølvpapir og det hele fordi han visste at han snart ville bli innhentet. Nå fortet jeg meg å gjøre meg ferdig med både den enkle og den doble og kunne fortsette med sjokolade som ikke fristet like mye. Og siden butikken er stengt så ble det ikke noe Troika eller sjokolade på meg i dag, i hvertfall ikke før jeg kom hjem, men Toblerone er liksom ikke sjokoladen over sjokoladen, men i nødens stund spiste som kjent fanden fluer.

Jeg tror jeg trygt kan rangere Troika som nummer en, tett fulgt av, jeg tror melkesjokoladen med lakris kommer som en god nummer to, og mokkatrøffel, nam, nam, men den finner jeg knapt noe sted. Og forklaringen på det fant jeg på nidars egne sider. Det lages kun 500 000 mokkatrøfler i året og føres kun i kiosker med stort utvalg. Av og til kan også tannverksjokoladene som banansjokolade og hobby være de som frister mest. Jeg er også svak for sjokolade i løsvekt, den som er fylt med bringebærgele eller festkaramell er de jeg går for når jeg plukker.

Rett skal være rett, mitt sjokoladeinntak er betraktelig mindre enn tidligere, men nytelsen er desto større når jeg nå en sjelden gang unner meg en sjokolade.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv