lørdag 3. januar 2009

Hodebry


I dag kom jeg over noe jeg har sett etter lenge, i hvertfall et par måneder. Selvfølgelig ante det meg at den var en del større enn pakka, men akkurat der og da tenkte jeg mest, yes, endelig.

Etter å ha skrudd den sammen på stuegolvet skjønte jeg jo at denne treningsbenken ville by på problemer i mitt allerede overfylte hjem. Det er liksom ikke et møbel som pynter opp stua så der kunne den jo ikke stå, litt i veien kom den jo og. Og inne på pcrommet/biblioteket/treningsrommet mitt var det rett og slett ikke plass til en treningsbenk til. Noe måtte vike plass.

Latskapen lenge leve, en kjøpmannsdisk jeg har hatt stående her inne ble dratt med alt sitt innhold inn på soverommet mitt. Jeg er redd den kommer til å irritere meg så mye at jeg vil få store problemer med å sove i natt. Ikke er det plass til den der, og ikke passer den inn der. Men den må få stå der i natt, så får jeg se på mulighetene da jeg kommer hjem fra jobb i morgenkveld. Stua? Neppe, det er ikke så lenge siden jeg prøvde den der inne og forkastet det slik at den endte opp på roterommet i stedet. Rommene til ungene er heller ikke noe alternativ så nå er det den disken som er blitt en utfordring, og som lever farlig til jeg kommer på noe lurt.

Men treningsbenken har i hvertfall kommet på plass, den andre er sammenleggbar og måtte klappes sammen, men den er i det minste ikke klappet sammen og dyttet under senga. Neste gang den skal brukes er det bare å smekke den ut igjen og trene alt jeg orker.

Jeg har innsett at dører inn til rommet fra både stue og kjøkken sikkert ville vært en klok investering. Og billigere enn å sette i stand den motbydelige kjelleren min eller bygge på huset. Inntil videre får vi leve med det sånn det er nå for det finnes egentlig bare et alternativ, slutte å trene og det vil jeg jo ikke...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv