fredag 30. januar 2009

Morgenstund er tull i grunn

Jeg skjønner ikke helt når jeg skulle ha stått opp for at morgenen skulle ha blitt en fornøyelig tid. Og jeg skulle vært først ferdig.

I dag rådet det misstemning fra førstemann (jeg) til sistemann hadde stått opp. Den eneste som var relativt fornøyd med at noen stod opp var Mons, som da fikk komme inn fra sin natterlige tokt.

Med Mons hengende rundt bena, skulle nummer to vekkes, eldstemann i huset er ikke den enkleste å få opp, men da jeg sa at det blir kø på badet og han skulle først avgårde stod han til slutt opp. Han var heller ikke spesielt lystig av seg i dag morges. Karakterene var blitt delt ut i går og svarte ikke helt til forventningene (hans). Så, det var noen lærere som fikk passet sitt påskrevet i dag.

Innimellom forsøkte jeg å snike meg på badet, men da viste det seg at han ikke var helt ferdig så igjen måtte jeg vente. Helt til yngstefrøkenen skulle vekkes, klokka halv åtte. Eller det var det jeg trodde, at hun skulle opp halv åtte. Men klokka hennes hadde ikke ringt og hun var dermed en halvtime for sent ute. Og når dagens timeplan inneholdt aketur så ble det igjen litt kaos. For var noe gjort klart i går? Not.
- Hvilken sekk skal jeg ha? (Hun tømte skolesekken som kommer til å lukte bål, men fikk da en sekk.)
-Åssen sko kan jeg ha på meg? (Det står noen tursko i skapet.)
- Blir disse våte da? (Ja, men jeg får ta å impregnere dem for deg.)
- Hvor er termosene blitt av da? (Godt spørsmål, men fant dem på samme sted som de alltid har stått - til slutt.)
- Sitterunderlag? (Da må du ta gardintrappa - takk mor, visste ikke at behovet for liten gardintrapp var så stort da jeg fikk det til jul, i dag har vi brukt den to ganger- det ligger på skapet i gangen.)
- Jeg finner ikke stor matboks! ( Da hadde jeg kapitulert og stengt meg på badet.)
Og utebukse, nei, se det skulle hun ikke ha. Ikke skulle hun ake og ikke var det noen andre som skulle ha det.
Nå dro hun og, med olabukse, sekk, kakao, pølser i stor matboks, sitteunderlag og impregnerte tursko.

Det er da enda godt at jeg bare kan trekke i jobbuniform uten å tenke mer på hva jeg skal ha på meg, så også jeg tilslutt kom i mål.

Ha en trivelig fredag alle sammen! Snart helg også for mitt vedkommende. Deilig!

2 kommentarer:

  1. eg syns eg aner kaoset i trilleheimen hahaha,godt og se at der er liv i dere...En herlig helg til deg vennen

    SvarSlett
  2. Thank you for your articles that you have shared with us. Hopefully you can give the article a good benefit to us. Sammenleggbar treningsbenk

    SvarSlett

Bloggarkiv