lørdag 10. november 2012

Bonuskort

En får bonuskort her og en får bonuskort der. Rent så en må tenke seg om når en er ute og handler, hvilke kort skal jeg bruke her?

I min lommebok er det ganske enkelt nå. Jeg har kun tre kort, samt bankkortet som er knyttet opp mot et av disse (Trumf). Av en eller annen grunn er det enklere å huske på å bruke coopkortet når jeg betaler enn Trumfkortet.

Jeg har et Ikeafamilykort også. Det brukte jeg senest denne uka her. Da skulle jeg gi noen ører til veldedig formål. Fint det, tenkte jeg, der jeg stod i en selvbetjeningskasse og scannet varene mine. Du, så lettvint! Men da jeg fikk dratt dette bonuskortet ble det brått 18 kroner dyrere. Underlig.
Jeg er ikke så veldig gnien, 18 kroner er noen ganger en pølse i slaktetiden, så også da, men prinsipp er prinsipp. Jeg fikk huket tak i en av betjeningen som kunne konstatere at det var de to boksene med blyanter som var syndebukkene. Når jeg dro dette bonuskortet så gikk ikke prisen ned som det skulle siden det var Familytilbud, 18 kroner for ikke medlemmer og 9 for alle med dette kortet, det gikk fra ni til 18!
Alle kan gjøre feil, og denne gangen ble feilen rettet opp. Jeg kunne gjerne ha brukt disse 18 kronene på Ikea jeg, men da på wienerbrød og kaffe på vei ut.

Blyanter på Ikea som gikk opp i pris ved bruk av bonuskortet!

Alle gode ting er tre, det holder lenge for meg i ihvertfall.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv