søndag 11. november 2012

Glemt?

Av Brilleland og tannlegen.

Jeg er ikke så glad i å dra til noen av dem, men det er godt å sjekke at øya er i orden og at tennene har det bra.

Nå har det seg at jeg sliter med synet om kvelden, spesielt med linsene på, og lese det med liten skrift bør jeg ikke gjøre etter klokka sju på kvelden. Da flyter bokstavene i hverandre.
Fra Brilleland får jeg to brev i året om undersøkelse av synet og sjekk av linser. Jeg har ofte valgt den ene gangen, den på våren, da veiene er bare og jeg ikke lenger trenger å bekymre meg for unødvendig kjøring på glatte veier, men altså denne gangen, da jeg hadde bestemt meg for å ta time nummer to også. Da hører jeg ikke noe, ikke en bokstav har jeg sett - og dårlig ser jeg ikke at jeg har oversett det.

Tennene, en stund gikk jeg en gang i halvåret for å følge med på utviklingen av tannkjøttet. Men så fikk jeg ny tannlege og han mente at det holdt en gang i året. Enn så lenge. Nå er det over et år siden jeg var der sist, og jeg har ikke fått noe innkallelse i posten. Nå husker jeg ikke hvor lenge før jeg bruker å få dette kortet om kommende undersøkelse, men jeg begynner å føle meg glemt, gjemt og glemt. Kanskje jeg rett og slett bør ringe og få ordnet meg en time, så jeg kan senke skuldrene og slappe av kanskje enda et år til.

Kjenner jeg meg selv rett har jeg nok glemt det i morgen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv