lørdag 14. mars 2015

Det gikk jo bra

På badet mitt finnes det kun fire strømuttak. To brukes hele tiden til vaskemaskin og tørketrommel, det tredje er baderomsvifta koblet til, mens det fjerde brukes til hårføner, rettetang, krølltang, epilator, barbermaskiner og elektriske tannbørster.

I går kveld satte jeg min elektriske tannbørste på ladning, trodde jeg. Da tok jeg ut en kontakten til en annen tannbørste og erstattet med min egen. Heldigvis en stund før jeg skulle legge meg. For på kveldens siste baderomstur så jeg krølltangens oransje lampe lyste (krølltangen blir forøvrig aldri lenger brukt og derfor henger innenfor alle de andre duppedingsene). Jeg hadde tidligere på kvelden ikke satt min tannbørste til lading, men derimot koblet til en mulig brannfelle. Krølltanga var ganske varm og sammen med alt det andre som hang der, blant annet en pose med bomullspads kunne dette fått fatale følger over natten.
Så tenk om jeg ikke hadde oppdaget det før jeg la meg, tør ikke tenke tanken, denne gangen gikk det bra. Neste gang sjekker jeg nok nøyere hva jeg kobler til.

Ser ganske like ut, men utfallet av en natt i stikkontakten er nok ikke den samme.

Jeg oppdaget fadesen etter et par timer og fikk satt i riktig støpsel....

1 kommentar:

  1. Åh, så bra du oppdaga det. Tror ikke jeg tør tenke tanken fullt ut en gang på hvordan resultatet ville blitt om du ikke hadde oppdaga det.

    Nattinatt

    SvarSlett

Bloggarkiv