lørdag 6. juni 2015

Ingen valg - ingen krangel

I dag da min niese på 8 år og jeg var på vei til Sverige bød jeg henne en Doc, en fra den gule posen. Doc'en med honning og lakris.
- Det er den jeg liker, sier niese.
Hun nevner den blå som er for sterk og den sorte Docen, den hadde hun ikke smakt, så at jeg hadde en pose med den gule, det var bra!
Jeg fortalte at da jeg var ung fantes bare den svarte typen, at vi hadde ikke så mange valg da jeg var liten som nå, på mange ting. Som tv, vi hadde en kanal, NRK. Det er da min niese kom med dette kloke utsagnet.
- Da trengte dere heller ikke krangle om hva dere skulle se på da!
Og det hadde hun jo rett i, ingen valg, ingen krangel :)



2 kommentarer:

  1. Nesevis denne lille niesen/kusinen. Men hun har noen gode kommentarer i blant - og tenk om dere fem måtte krangle om TV-kanaler med bestefar! Fniser ved tanken!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hun tenker mye, men det kan ha vært selvopplevd :)

      Slett

Bloggarkiv