onsdag 17. april 2019

Jeg simpelthen elsker å bo her

Nå har jeg bodd her i denne leiligheten i litt over to uker, eller jeg begynte å sove her den andre natten etter at jeg fikk nøkkelen. Da kom sofaen i hus og jeg kunne sove på den til resten av flyttelasset skulle kjøres.

Og jeg har elsket hvert sekund av min nye tilværelse her på Bjørkelangen. Selv når visningene av huset gikk trått og interessen var laber og det folk sa de ville betale var langt under hva jeg måtte ha for huset så gikk jeg rundt med senkede skuldre og digert glis, for jeg hadde jo drømmeleiligheten, ikke sant!. Dette ordner seg, liksom! Jeg elsket jo det nye stedet mitt, så mulig jeg ikke lot noe få ødelegge den følelsen.

Flyttelasset kom, (jeg trengte ny vaskemaskin etter flyttingen) jeg finner ikke igjen alt jeg har pakket ned, men jeg har kommet mer eller mindre i orden uten og være innom kaosstadiet. Vært bevisst på og ikke hente mer fra kjellere enn jeg har kunnet rydde på plass. Jeg fikk tilslutt hentet alle bøkene mine på Hemnes også, nå ligger de stablet innerst i kottet her, og der ligger de ganske godt.

Jeg har fått satt mitt personlige preg på leiligheten synes jeg, og i går ble det komplett da kjøkkenbordet kom på plass, nå har jeg alt jeg trenger her i mitt lille palass, og jo, huset på Hemnes ble solgt på lørdag, og jeg kan fortsette med senkede skuldre og nyte det gode liv på Bjørkelangen.

I dag tegner det til å bli nok en vakker dag i påskeuka, og siden bilen min ikke gikk gjennom eukontrollen og reglene der gjør at en ikke lenger har like god tid på seg til å ordne det så er jeg bare nødt til å bli her, og på en måte er det greit selv om det hadde vært veldig koselig å vært litt sammen med familien hjemme hos mor også så får det bli ved en senere anledning, når bilen er godkjent og huset er historie om ca to uker.

Lag dere en fin dag og gla´ påske til alle sammen!

Huset er solgt, skiltet på veggen er tatt vekk og jeg tror at de som har kjøpt vil greie det jeg ikke klarte, å få huset i den stand det fortjener, og jo, jeg misunner dem naboene de får..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv