lørdag 20. desember 2008

Tja, sånn middels fornøyd




Jeg tror det er siste året vi bruker denne grana til jul.

Fram fra plassen under senga ble den hentet i går og pakket ut og satt sammen igjen. Noe mer puslete enn i fjor, men ikke merkbart mindre "barnåler". Selv om også denne drøsser.

Juletreet kom som sagt inn i huset til jul i fjor, av praktiske årsaker. Et tre skulle vi jo ha, men ingen av oss skulle være hjemme fra den 20. desember så derfor og ene alene av den grunnen ble det fake tre. Men nå var det jo allerede i hus og som kjent har jeg hatt en travel desembermåned så den kom til sin rett igjen i år. Selv om jeg tror dette blir siste året.

Jeg har knekt på greinene og forsøkt å få det så pent som mulig, men de er ikke enkle å pynte pent disse trærne trur jeg. I fjor ble det nærmest for et takras å regne og jeg husket at det så nakent ut, så i år har jeg gått til innkjøp av det gode gammeldagse glitteret, de vi hadde fra før var enten ødelagt eller brukt til Luciaopptog på skole og i barnehage. Så, det er noen år siden sist glitter var med på å pynte juletreet her hjemme hos oss. I år er det på plass igjen, men da jeg var ferdig kunne jeg ikke finne noen toppstjerne. Tror kanskje jeg prøvde i fjor, men at toppen er så spinkel at det knekker sammen av vekta. Så kanskje like greit at stjerna glimrer med sitt fravær?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv