onsdag 17. desember 2008

Ønskeliste til jul

Aller først; julestemning. Jeg har pyntet og ryddet (opp til flere ganger) til jul, jeg har hengt opp fuglenek og laget noe julesnop, jeg har spilt julemusikk og brent kongerøkelse, jeg har pakket julegaver og skrevet julekort, men det er liksom ingenting som hjelper. Kanskje jeg rett og slett må få opp treet før jeg kommer i den rette julestemningen? Eller må jeg først ta juleferie? Det vil jo si at det blir juleaften før jeg kommer i riktig stemning. Får håpe den kommer sigende litt etter litt nå mot helga.


Jeg ønsker meg ro og fred og hygge med familien i juledagene. Gode medisterpølser og medisterkaker. Og goro, mor og tantes goro.

Jeg kjenner at jeg begynner å få lyst på ny telefon nå og jeg, helst en lilla en, og det må være Nokia. Jeg er trofast mot Nokia og vurderer ikke noe annet merke. Men den jeg har nå må lades og lades og den har en sprekk i displayet og den skal på død og liv spille Nokia tune når jeg forsøker å sette den på lydløs.

Jeg ønsker meg også en lilla eller til nød rosa ipod nano..

Og jeg har ønsket meg blender og vektstang med vekter.

Tilslutt ønsker jeg meg en skritteller til å bruke på jobben. De gamle her i huset er ikke noe tess, enten stopper de opp eller så løper de helt løpsk.

Nå blir jeg fornøyd om ikke alle ønskene blir oppfylt da, julestemning og julefred står høyt på lista. Og det har seg sånn at jeg vet hva den ene pakken som skal ligge under treet hjemme hos mor inneholder. Det er en pakke fra meg selv til meg selv, fint innpakket i lilla stjernepapir, men uten merkelapp. Og det vil jeg sikkert ha, da blir jeg sikkert glad og at det er en nyttig ting kan ingen komme fra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv