tirsdag 30. desember 2008

Hva er egentlig best?

Å sove lenge, eller å våkne langsomt?

I dag hadde jeg kunnet sove omtrent en time lenger og fortsatt hatt god tid før jobb, i hvertfall en time, om det regnes for god tid. I stedet valgte jeg å stå opp to timer før jeg må dra og har nå bare sittet og våknet med kaffe, røyk og aviser i snart tre kvarter.

Det er i ferd med å lysne ute, jeg er i ferd med å våkne og det har foregått helt uten stress, i hvertfall enn så lenge.

Det at jeg ikke trenger å tenke på hva slags klær jeg skal ha på meg i dag gjør greia mindre stressrelatert. Selv om jeg gjerne skulle fått brukt noen av klærne jeg har i skapet så er det faktisk godt alltid å vite hva en skal ha på seg. Det eneste jeg trenger å tenke på er at det må finnes et rent sett i skapet til enhver tid.

Nå da jeg begynner å våkne lurer jeg jo litt på om jeg kanskje burde sovet litt lenger når jeg hadde sjansen. Det er jo det jeg til stadighet drømmer om da jeg står opp med ungene i hverdagen, trøtt og jævlig og ikke skal på jobb før litt senere. Bare få sove litt til, men det er kanskje fordi jeg vet at jeg ikke har sjansen? For når sjansen byr seg så benytter jeg den jo ikke...pussig.

Uansett, på tide å komme seg i klærne. Få på linsene og føle at en er skikkelig våken. Og fortsatt ha nesten en time til på å gjøre ingenting.

Konklusjonen; dette er nok det som funker best for meg.

Et horoskop jeg fant for dagen i dag:

Dagshoroskop for Fiskene

I dag 30 desember:
Morgenstund har gull i munn, heter det. Og i dag er du i kjempegodt humør i dag. Få noe ut av denne dagen og del din glede med andre mennesker rundt deg. Alle ideer og forslag du har vil bli godt tatt imot, så det det er bare å sette igang å være kreativ.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv