søndag 7. desember 2008

Kvalmt julegodteri




Første slag i kakeboksen er ferdig! Men min egenkomponerte julegodterioppskrift trur jeg at jeg skal glemme til neste jul. Mulig andre har lagd det samme før meg, jeg har jo bare brukt ferdig marsipan og nougat og blandet sammen og lagd noen små konfektbiter som jeg til slutt tømte smeltet sjokolade over. Litt under halvparten av bitene er nougat og marsipan kjevlet sammen med smeltet sjokolade inni. Og dæven så kvalmt, en bit og det holder i massevis. Sønnen spyttet ut da han prøvde, datteren har ikke prøvesmakt ennå og er vel ikke så sikker på at hun reagerer så mye annerledes.

Jeg tror at jeg trygt kan plassere denne boksen synlig, disse bitene kommer nok ingen til å sloss om. Og med tanke på hvor mange som stikker innom her i dagene fram mot jul så blir vi nok ganske alene om å tømme boksen også, jeg stoppet på 25 biter, og tror at det vil ta tid å få de i seg, om vi overhodet får dem i oss.

Ps nå kom datteren hjem og ga sin dom, 21 biter igjen nå! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv