onsdag 3. desember 2008

Hvor er

brøytebilene og saltet? Da jeg i dag morges dro på jobb var det det jeg vil kalle dårlig vedlikeholdte vinterveier, helt til jeg kom over i nytt fylke, der var det i det minste brøytet.

Er vi ikke like mye verdt vi som bor i mer grisgrendte strøk? Jeg betaler da akkurat det samme som alle andre i veiavgift, og selv om jeg uheldigvis bor langs en fylkesvei så liker jeg tanken dårlig på at jeg skal straffes for det.

"Min" vei ble brøytet klokka halv fem i ettermiddag, da jeg satte meg i bilen for å dra hjem fra jobb fikk jeg rapport fra sønnen som ikke kom seg på skolen i dag. Og hvorfor kom han seg ikke på skolen? Jo, fordi bussen hadde kjørt seg fast og kom nesten tre kvarter senere enn det som er normalt. Selv jeg hadde nok gitt opp og vente da og gått inn igjen og blitt hjemme. Men det sier jo litt da, om brøytingen her vi bor. Vi er absolutt nederst på rangstigen og kjører med livet som innsats i et felles spor for begge veier midt i veien, i nesten 12 timer, selv med to helt nye piggdekk foran er det ikke noe særlig Til orientering, jeg dro hjemmefra halv seks i dag..

Nå har det i det minste sluttet å snø, jeg har fått måkt min egen innkjørsel og tja, ungene kom hjem nå og sa at brøytinga på vår vei bare hadde gjort vondt verre, - nå er det visst svineglatt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv