fredag 19. desember 2008

Bekreftelsen

Endelig, der kom den, bekreftelsen på at Mama Mia bare er satt på som bakgrunnstøy.
Datteren feirer, om noe forsinket sin 14 års dag med jentene i dag og under pizzamåltidet skulle de se på film. Alt lys i stua ble skrudd av så den pliktoppfyllende mor måtte bruke en minilommelykt for å finne fat til pizzaen i skapet. Man kan jo ikke forstyrre idyllen. Men maken til kakling. Det står ikke stille et sekund og temaene forandres kjapt.

I mitt stille sinn har jeg tenkt at det kan da ikke være mye de får med seg av filmen, men nå fikk jeg forklaringen.

- Første gang jeg så den..... sier en av dem og dermed kan jeg skjønne at de kan snakke så voldsomt og samtidig se på film.

Broren er henvist til rommet sitt i dag, og jeg får sitte her eller på kjøkkenet. En riktig så trivelig fredagskveld, for noen i det minste. Men nå er det bare to timer før de blir hentet. Jeg la ned veto på senere avslutning av dagen. De var her da jeg kom hjem fra jobb, men de skal pinadø ikke være her da jeg legger meg for å komme meg opp og på jobb i morgen tidlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv