mandag 15. februar 2016

Alltid er det noen valg man må ta

Jeg driver og prøver å tenke litt på pakking til sykehuset og tilrettelegger litt for tiden etterpå da jeg kommer hjem. Greit og ikke ha full skittentøysdunk og tørkestativ fulle for eksempel. Jeg har mens jeg hengte opp klær faktisk testet arbeidsstolen, og klypa. Går ut fra at det blir enklere når en må, for nå glemte jeg meg hele tiden og gjorde som jeg ville gjort ellers, bøy og tøy.

Jeg er snart ferdig med å pakke, men jeg innrømmer at jeg ikke vet helt hva man pakker med seg fr sykehusbesøk der en ikke vet helt hvor lenge en blir. Vi ble oppfordret til å raskest mulig komme i eget tøy for velværet sin skyld, og buksene skulle være vide... Joda, ny har kjøpt ny joggebukse som kan brukes på treningsenteret etterpå, jeg har en vid olabukse og overdeler i bagen, men er det for mye? Sko? Slippers var greit visst, men ikke optimalt og burde ikke være eneste alternativ, vips så er det to par sko (inklludert adilettene) i bagen.
Medisiner skal med, i orginalesken, men ikke brukes på sykehuset, der ville jeg få av deres lager....
Så kommer vi til sjefsspørmålene. Veske, jeg vet at jeg etter operasjonen ikke vil være i stand til å bære med meg meg noe på grunn av krykkene, er det da noen grunn til å ta med håndveska som er så stor som en bag? Og velger jeg å ta med nettbrett eller laptop? Av samme grunn, vanskelig å frakte med seg begge to. Jeg foretrekker egentlig pc, men ser at den krever mer, både plass og strøm angår.

Noen som har noen gode tips å komme med til noen som ikke kjenner sykehusrutine, har jeg glemt noe viktig? Er det noe jeg overhodet ikke trenger? Hva må jeg tenke på som jeg ikke har tenkt på





2 kommentarer:

  1. Ta ihvertfall med deg masse tidsfordriv; kryssord, bøker, håndarbeid etc. Tiden kan gå langsomt på sykehus. Radio med ørepropper, hvis du har. Toalettsaker, tøy, tøyskift, sko, medisiner, briller, ladere.
    Lykke til! Og god bedring! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, jeg er ingen kløpper på sykehusverdenen så alle gode råd tas med. Ladere og linser/briller er vel det verste jeg kunne komme til å glemme, og bok. :)

      Slett

Bloggarkiv