lørdag 20. februar 2016

Dag to etter operasjon

I går var jeg skikkelig uvel etter operasjonen. Men da ble det ikke forventet annet enn prekestol og ingen synes at det var så rart jeg holdt på og faktisk besvimte opptil flere ganger.
I dag skulle derimot alt bli så mye bedre. Ikke minst skulle svimmelheten bli mindre, krykker skulle erstatte prekestol og tanken var å komme hjem i morgen som romkameraten min.
Men dag nummer to ble ikke som tenkt, svimmelheten vedvarte og måtte ydmykende nok ringe på hjelp etter morgenstellet mitt. Ikke sjans i havet å få på seg tøy selv. Kvalmere og kvalmere, mer og mer ør.... Opp i senga. På med blodtrykksmåler og o2 og få roet ned.
Dobesøk har vært kvalmende affære, drikk mer for å få opp blodprosenten, sa de, men jo mer jeg drikker, jo mer må jo ut igjen og svimmelheten ville ikke gi seg.
En hemoglobinmåling i kveld viste lave verdier, så lave at de tenkte det måtte være feil og kontrolleres   Og nå ligger jeg her med blodpose nummer to, og satser på at nå, nå går det veien!!

3 kommentarer:

  1. Heier på deg. God bedring og lykke til med ny hofte. Regner med at du snart er på tur hjem.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, jeg kom meg hjem mandag, men det tok sin tid....akkurat nå tenker jeg at det hadde vært bedre med ødelagt hofte og smertestillende, men det blir nok bra :) Klem

      Slett
    2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett

Bloggarkiv