lørdag 20. februar 2016

Karius og Baktus

Det var jo spinalbedøvelse, lokalbedøvelse og noe å sove på som gjaldt under hofteoperasjonen min. Jeg må ha sovnet fort denne dagen for husker knapt jeg la meg på siden. Egentlig husker jeg bare jeg snøvlet noen spørsmål som jeg ikke husker jeg fikk svar på heller. Tror egentlig det var bare vås og. Men det jeg derimot husker er bankelyder, banking i stål så jeg må ha vært litt våken under operasjonen. Etterpå fikk jeg høre at det ikke var brukt sement så har fått en hofte for unge mennesker!!
Da jeg kom til meg selv på postoperativen så husket jeg denne bankingen og da kom jeg på barndommens historie om Karius og Baktus. Var det ikke Baktus  som bygget seg hus høuy oppe i hjørnetanna til Jens? Den bankelyden jeg hørte under operasjonen var faktisk som i Torbjørn Egner sitt eventyr  med Ivo Caprino sine figurer.


Bankelydene fra hofteoperasjonen minnet meg på Karius og Baktus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv