tirsdag 22. september 2009

Høsten er her

Et skikkelig ruskevær er det nå. Det blåser, det regner og det er en utrolig flott vær og sitte inne og se ut på. Eller enda bedre, det jeg har tenkt å gjøre nå straks. Gå å legge meg igjen, slumre vekk et par timer før jeg gyver løs på ett eller annet, kanskje. Planen var å få ryddet opp og satt bort ute i dag og kan hende det er det jeg gjør, selv om noe plenklipping ikke er aktuelt nå. Hagemøblene skal inn, og noen av plantene skal reddes fra kuldedøden for om mulig kunne tas fram igjen neste år. Og luker skal tettes for kulden. Men vi får nå se, hvor opplagt jeg er når jeg får sovet. Jeg er sliten om dagen og synes ikke jeg får hentet meg inn igjen, forkjølelsen som har kommet ligger bare der og ulmer, den bryter ikke skikkelig ut, men den blir liksom ikke bedre eller. Og det er slitsomt, hverken fugl eller fisk, men helt i tråden med høstens ankomst.

Mons er heller ikke så glad i høstværet. Han vil ut på den ene siden og mjauer og bærer seg på den andre siden av huset for å komme inn igjen, jeg for min del skjønner ikke at han vil gå ut i det hele tatt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv