søndag 17. april 2011

Fine bilen

Jeg har fått husets andre sjåfør. Fredag ble den store dagen for 19 åringen som har utsatt og utsatt dette førerkortet som de aller fleste andre på hans alder higer etter lenge før fylte 18.
Siden han startet opp med kjøretimer i november kan ingen beskylde han for å stresset med førerkortet. Om det gikk en måned mellom timene så var det greit det liksom. Han har utennom det obligatoriske hatt 1,16 kjøretime i måneden. Ikke akkurat noe stress. Men han har kjørt det meste når vi har vært i bilen sammen på den tiden og endelig var oppkjøringsdagen der.

Nervøse var vi vel begge to- jeg mest- da vi møtte opp til den aller siste kjøretimen klokka sju på fredag før oppkjøringen 08.05.
Mens sønnen kjørte beit jeg negler oppe hos en venninne som åpnet døren for meg før fanden hadde fått på seg skoene og siden kjørelæreren hadde sagt at oppkjøringen var ferdig 09.10 var jeg tilbake så jeg så at han kom kjørende tilbake fem minutter over ni, fem minutter senere kom han mot inngangen til Biltilsynet. Med tommelen OPP :)

Nå sitter jeg hjemme her da uten bil, den forsvinner ved første anledning. Men jeg skjønner det, jeg og så lenge jeg får bilen når jeg må ha den så får jeg lete etter biler på finn.no, for jeg trur vi må ha to biler -veldig snart!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv