mandag 9. juni 2014

Garmin og meg

I går på vei hjem fra Søndre Land satte jeg på gps'en. Ikke fordi jeg ikke kan veien, men mest for å ha en riktigere fartsmåler og få et lite varsel om fotoboksene.
Holdt meg greit innenfor fartsgrensene og slutter ikke å irritere meg over stygge forbikjøringer på uoversiktlige steder der jeg faktisk holder 80. Nå var det ikke det dagens innlegg skulle handle om, men Garmin som velger veien jeg skal ta
Den vil nemlig ikke at jeg skal forlate riksvei 22 der jeg gjør det og ber meg igjen og igjen om å ta en u-sving. Den er tydeligvis ikke så smart at den skjønner at man i svingene i Gansdalen, på riksvei 169, ikke tar en u-sving og det går nesten en kilometer før den slutter å mase og rekalkulerer og finner marsfarten hjem. Jeg vant denne gangen også!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv