onsdag 11. november 2015

Endelig noen som satte ord på det

Ja, jeg ser på Farmen, og lever meg inn i intrigene og alt som foregår de ukene de kjemper om hytte og bil.
Joda, favoritter får jeg også, noen ganger ryker favoritten ut, og det må fremskaffes en ny, for noen må jeg jo heie på! Andre ganger er det oppførselen til enkelte som gjør at de slutter å være favoritten min og det har skjedd under årets Farmen. Silje var ei jeg i starten så på som ei som ville være en verdig vinner. Men i kampens hete må det sies at min entusiasme for henne har sunket betraktelig.

Jada, jeg skynder meg å legge til at jeg vet at det er spill, men for noen som prøver å være ærlig og aldri bevisst har ønsket å dolke noen i ryggen forblir det skitne spillet et skittent spill. Jeg tenker det må være best å være venner og vel forlikte jeg da, men det er meg.
Og det er egentlig ikke det dette skal handle om.
Nei, det som fikk meg til å utsette leggingen enda litt til var at etter Farmen er det alltid en liten snutt på tv2 om det som vi irriterende nok ikke fikk se på Farmen. Og som så mange ganger før må jeg inn og titte. I dag en samtale mellom Jasdeep og Marte, om storbonden Silje.

Jeg har alltid lurt på hvorfor noen blir plukket ut til å bli mobbeoffer, hvorfor akkurat den personen plutseligskal være nødt til å forsvare seg mot en hel bande som går inn for å gjøre dens hverdag så fæl som overhodet mulig. Hvem er det som er i stand til å dra så mange med seg?
Jasdeep hadde den beste forklaringen, den jeg har lett etter.
"Hun er den den som på ungdomsskolen bestemte hvem som skulle være populær og ikke". Endelig noen som satte ord på dette for meg, så , takk Jasdeep, takk Farmen og takk tv2 for oppklaringen! :)

Takk, Jasdeep, sånn er det

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv