onsdag 15. november 2017

Den son leter skal finne

Jeg får si som Eunike i Farmen, trenger ikke noe bibelvers for å skjønne at en finner om en leter.

I dag har jeg lett, jeg lette i går også, men måtte gi opp da jeg ikke fant de røde julegardinene mine på noen av de opplagte stedene og måtte reise "hjem" med uforurettet sak. De røde julegardinene var og ble borte. Det er lenge til jul og jeg tenkte jeg fikk gå grundigere til verks neste gang jeg var hjemme. For de måtte jo være et sted, jeg hadde bare ikke sett nok og godt nok etter.

Men tanken slapp ikke helt taket i går, og da jeg våknet tidlig med en dag uten planer skjønte jeg at planen måtte bli og reise hjem og lete end en gang, for å få ro i sjelen. Jeg har nok ikke endret meg så mye, er noe borte får jeg ikke ro før det er funnet....

Vel hjemme startet jeg i kottet der noe av julepynten også er satt, men jeg fant ikke noe, bare ryddet vekk masse. 11 poser med klær, sko og gamle hygieneprodukter ble borte!! ( aldri så galt at det ikke er godt for noe).
Jeg fortsatte i skapene nede, med samme nedslående resultat og jeg begynte faktisk å lure på om jeg bare har innbildt meg at jeg hadde røde julegardiner. Hadde det ikke vært for at julekjøkkengardinene også var vekk ville jeg kanskje kunne slått meg til ro med det. Og nede var det ingen julegardiner, ikke røde og ikke julekjøkkengardiner. Men så; jeg bestemte meg for å se et sted til før jeg faktisk bestemte meg for å gi opp, og der i skapet på rommet til prinsessen, der var alle julegardinene, og juledukene jeg ikke husket at jeg hadde!!!

Lykke, og at jeg samtidig fikk kastet en hel haug, må vel kalles dobbeltlykke?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv