torsdag 6. november 2008

Hvorfor gjøre i går det man kan gjøre i dag?

Jeg kom meg aldri skikkelig i gang med noe helgevask her i går, jeg. Jeg hadde tusen gode grunner for å vente. Jeg nøs og nøs, jeg hadde vondt i albuen, masse småsår på hendene, jeg var trøtt, det var noe på tv - var det det? Ja, en mester på å utsette.

Allikevel da jeg stod opp i dag morges visste jeg at noe hadde jeg allikevel gjort. Jeg hadde stekt opp nesten tre kilo medisterfarse, jeg hadde kastet gammel mat og vasket kjøleskapet. Jeg hadde flydd over med støvkosten, jeg hadde vasket bord og benker, og jeg hadde brettet og lagt bort klær. Og fått ut mer mat til småfuglene. Så i dag var det allikevel ikke så mye å gjøre her.

Formen er ikke så mye bedre, så trening utgår (argh), jeg får heller ta det i morgen etter jobb og ukas siste økta på søndag i stedet. Det er sikkert ikke så lurt å presse kroppen nå da baseluskene herjer fritt. I stedet har jeg prioritert resten av helgevasken. Nå har jeg vasket badet (begynte der, ellers har det lett for å bli stående igjen), jeg har skiftet på sengene til ungene, mitt eget venter jeg med til i morgen. Jeg skal nemlig om ikke lenge sove mer, nå skal jeg vaske golvene her - såpelukta fra bøtta river allerede godt i nesa, ajax med eucalypsus! Og jeg skal vaske meg innpå mitt eget rom, og bøtteballeten ender der, inne på mitt eget rom, hvor jeg fortjent skal sove minst to timer før jeg skal på kveldsjobb!

Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv