mandag 10. november 2008

Verdensmester i venting

Jeg liker ikke å ha dårlig tid, og er dermed stort sett veldig tidlig ferdig, uansett hva jeg skal ut på. Nå skal det sies at sønnen i huset slettes ikke har arvet denne egenskapen så om vi skal ut på noe alle sammen er vi ofte for sent ute på grunn av venting på han.

Mitt mest kritiske punkt er i det jeg skal dra, da tenner skal pusses, skos tas på og sakene skal raskes sammen, det er ofte her jeg mister dyrebare minutter og faktisk kan komme heseblesende inn døra i siste sekund.

Men for det meste så kommer jeg tidsnok og vel så det. I dag er det igjen kveldsskift og jeg trenger ikke å reise før rett over to en gang. Men jeg er ferdig og har begynt å titte på klokken. Jeg tillot meg å sove en halvtime lenger enn normalt etter at ungene hadde dratt i dag også og gjorde mine faste ritualer da jeg stod opp igjen. Sjekket mail, røkte og drakk mine to kaffekopper. Så etter eller annet sted har jeg innhentet det tapte og ligger igjen godt foran skjema.

Nå utsatte jeg riktignok treningen min til i morgen, da har jeg fri, i hvertfall pr. nå, og jeg vil slippe å måtte trene før jobb onsdag da jeg begynner før sju. Da ville jeg aldri verden orket å stå opp en time før jeg må for å trene uansett, kanskje sommerstid, men ikke nå.

Jeg kunne selvfølgelig sette i gang med et eller annet her, men sparer på helgens oppsparte overskudd til jobben. Har ikke helt kommet inn i tralten ennå så trenger det overskuddet jeg har der.

Uansett, om jeg kommer inn i tralten eller ikke, jeg vil nok alltid være ferdig til å dra i god tid før jeg må. Kan ikke helt skjønne at det skal forandre seg nå. Husker da jeg jobbet som praktikant som 19 åring og hadde en trapp opp på jobb, selv da var jeg ferdig til å "gå" på jobb nesten en time før jeg måtte. Men det er nå også noe med den roen man føler når man har god tid, jeg stresser så mye ellers, og er alltid så rastløs at på noe er det godt å stresse ned. Selv om når sant skal sies er det og sitte og følge med på klokka nesten vel så stressende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv