søndag 16. november 2008

Sinnsyk gambling

Vel, jeg er glad i å satse på eventuelle vinnerkombinasjoner, jeg spiller på oddsen og et barnslig konkurranseinnstinkt får meg ofte til å si til venner og kollegaer at skal vi vedde om det, men noe ville jeg aldri satset pengene mine på.
Leser i VG at Barack Obama nå bevoktes med kraftige automatvåpen hvor enn han går, blant annet fordi det er satt i gang veddemål om når han vil bli drept.

Sitat VG:
I en storkiosk i Maine ble kunder oppfordret til å vedde på når Obama ville bli drept av en attentatmann. Konkurransen ble kalt «The Osama Obama Shotgun Pool». Hele potten ville gå til den som kom nærmest attentatdatoen.

Vel har mange - også jeg - tenkt at Obamas seier i presidentvalget utløst tanken på et framtidig presidentdrap, men å satse penger på det er sykt, rett og slett sinnsykt. Og ikke minst uetisk. Vel finnes det mange nok galninger til å forsøke seg på et attentat, men at noen faktisk oppretter en konkurranse på det, det er uhørt. Fysj a meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv