onsdag 22. august 2012

Hvem gjemmer seg her?

Ja, hvem gjemmer seg under dynen min mon tro?

Katten Mons er en meget fotografert katt. Han er jo som oftest veldig søt, dag som natt, men noen ganger, noen ganger
og særlig om natten forandres Mons ofte til monsterkatt, mens andre netter (og det er flest av de snille nettene) er han bare god. Da vil han gjerne gjemme seg under dyna, men med stort luftehull da. Slik at matmor ikke skal få sove, men holde lufte-fluktveien klar.

Nå har jeg vel egentlig bestemt meg for at heretter får Mons sove på stua, sånn etter at han kommer inn igjen første gangen på natta. Det skjer nemlig ikke at han roer seg med en tur ute på natta, en time etter at jeg slapp han inn skal han gjerne inn igjen. Og vice versa. På en natt kan det bli mange turer og jeg kjenner at det er slitsomt å drive og sprette opp av den senga hver time for å serve katten.

Men søt er han, ikke sant?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv