fredag 31. august 2012

HELG

Da var man endelig ferdig med helgevasken. Jeg tvitret på twitter og hadde samme status på facebook tidligere i dag: "Tror jeg mangler husmorgenet."
Og utifra hvor lang tid jeg faktisk har brukt så er det vel nok en gang bevist at jeg tror det er sånn.
Alt er liksom så mye morsommere enn å tørke støv og vaske. Som å løpe f.eks. Tilby seg å hente datteren etter hennes første kjøretime slik at hun kommer hjem en halvtime før enn om hun hadde tatt bussen osv. Og nå i kveldingen spilte jammen meg Liverpool en kamp og.

Etter dagens løpetur på glatte stier der jeg ved et par anledninger holdt på å deise skikkelig i bakken, merket jeg godt at ryggen ikke er god. Jeg har den siste uken øvd meg på å ha vondt, jeg har forsøkt å kutte ned på tablettinntaket og tenkt at jeg har jo egentlig ganske høy smerteterskel, så dette skal jeg greie!

Nå har det ikke gått helt etter den planen da, bare nesten, jeg har hatt dager da jeg har bitt tennene sammen og tenkt at dette går bra, og jeg har hatt dager da jeg bare har kapitulert og hivd innpå en dose for å dempe smertene.
I dag holdt det ikke med sterke paracet og ibuxer, det måtte piller med rød trekant til for at jeg skulle kunne fortsette med helgevasken min. Lite vandt som jeg er med de pillene med denne trekanten på ble jeg nesten surrete i hodet og måtte ta det litt piano en stund til den følelsen roet seg. Da var også virkniingen i ferd med å avta så jeg "svingte" meg rundt og fikk vasket ferdig. Så nå er det helg. :)

Fredag skal jeg:
1.) Sove lenge- vel og merke etter at jeg har sett mine håpefulle av gårde, junior før halv seks og prinsessen to timer senere.
2.) Jeg skal styrketrene, løpe har jeg sagt jeg kan gjøre når prinsessen er hjemme fra skolen, sammen med henne.
3.) Jeg skal begynne å strikke! Kjøpt garn og verker etter og komme i gang!
4.) Jeg skal lage muffins, inspirert av http://edelirosa.blogspot.no/2012/08/milde-himmel-kaffelys-god-natt.html?spref=tw
5.) Og jeg skal forberede litt avisjobb til lørdag.
6.) Utover dette tar jeg dagen som den faller seg, det er helg, og ja, jeg skal forsøke å nyte :)

1 kommentar:

  1. Hei så flink du er.
    Gleder meg til å smake på Muffinsene dine.

    Blåbærbiolaen gir en deilig blåbærsmak så vet du det i tilfelle du for eksempel ville velge bringebær
    Uhhmmm bringebær og sjokolade høres også godt

    Riktig god helg :-)

    SvarSlett

Bloggarkiv