torsdag 23. august 2012

Nattens dilemma

På denne årstiden er rommet mitt altfor varmt.
Soverommet mitt 26/12-10
Jeg klager ikke, for jeg vet at det snur om litt, som en kan se fra bildet.

Men det er varmt, egentlig altfor varmt med dyne, men siden jeg ikke greier å sove uten å ha noe over meg så må jeg ha en dyne og svette under. Og i natt, eller med en gang jeg la meg var det greit med dyne, ikke for varmt og ikke for kaldt, sånn akkurat passe.

Så nå i natt lå alt til rette for en hel natts søvn. Mons var lukket ute fra soverommet og jeg skulle endelig sove, vel vitende om at han lå pent i stua. Nå klorte han riktignok på døra noen ganger i natt og ville inn og antageligvis ut, jeg overhørte skrapingen og mente at nå skulle jeg få sove!

Men, ja, det er et men. For i natt var det andre ting som forstyrret nattesøvnen, sammen med kloringen til Mons da. Jeg frøs på beina, ikke bare litt, jeg var iskald og greide ikke bli varm eller. Så tilslutt var det å tre på seg sokker da, og hva skjedde da? Jo, umiddelbart ble soverommet og senga sinnsykt varm og jeg startet den der av med dyne, på med dyne, sove, våkne, svette, sove mer osv.

Klokka 04.35 var det nok på kloring og sokker, da var det inn med Mons (som skulle ut) og av med sokker. Da var det ikke lenger noe kalde føtter, men jeg fikk aldri sove ordentlig etter det og våknet både klam og svett da klokka ringte, også i dag...

Jeg må nok finne på noe lurt. Og gode forslag mottas med takk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv