søndag 12. august 2012

Pute

Det ligger akkurat nå an til å bli en pute. Jeg har omsider, føler jeg selv, kommet inn i hekletralten. Noen lapper går unna, andre går litt småttere siden jeg av og til ser at det er noe som er feil og jeg må rekke opp og starte på nytt. Derfor vokser ikke bunken med lapper så fort som den burde ha gjort. Uten feil.
Jeg ser jo dessuten at alle ikke er like rette og fine og at det nok finnes noe småfeil innimellom. Jeg er ganske sikker på at det er noe jeg fortsatt gjør feil, men jeg vet ikke helt hva. Øvelse gjør som kjent mester. Er dog ikke sikker på at det er siste lappen som nødvendigvis er det mest vellykkede her, men men.

Jeg konstaterer at det fortsatt er mye igjen og lære innenfor heklefaget. Nå kan jeg luftmasker, kjedemasker og staver, men når det kommer ord som fastmaske, halvstav osv...da sitter jeg der igjen som et levende spørsmålstegn. :)

Må forresten holde kunnskapene vedlike. Vet at jeg ikke har vært lettlært når det gjelder hekling. Min bestemors søster, min fadder, var en racer på å hekle og ville gjerne lære fadderbarnet sitt kunsten. En tålmodig dame det var hun og gikk på oppgaven med liv og lyst og jeg trodde det løsnet, helt til jeg kom hjem og skulle vise hva jeg hadde lært. Neste leksjon måtte alltid starte på scratch, for alt var glemt, med unntak av luftmaskene da.


Ikke like store, ikke helt vellykkede, men de er mine...må nok starte med litt systematisering hva farger angår også.

1 kommentar:

  1. Dette blir da vel bra
    Rutene har personlighet og stil og er dine
    Bare montere dem sammen du så får du ei super pute:-)
    Flott søndag ønskes.

    SvarSlett

Bloggarkiv