torsdag 2. august 2012

Katteluke? Nei takk.

I går skjønte jeg for alvor hvorfor jeg ikke skal ha en katteluke til katten. Sikkert praktisk når han vil ut om natten og jeg vil sove, eller han vil inn og jeg vil sove, men utover de? Not.

Dagen i går var en av disse sjeldne sommerdagene og verandadøren sto derfor åpen. Mons gikk ut og inn og alt var bare velstand. Helt til jeg hadde spist sen frokost og oppdaget noe under kjøkkenbordet som det så ut som nettopp katta hadde dratt inn. En fugl. En død fugl. En delt død fugl. På fillerya, under kjøkkenbordet.

Jeg er en pyse på enkelte ting, jeg greier ikke å plukke opp restene etter en fugl eller en mus sånn der. Jeg synes det er kvalmt og det byr meg i mot.

Fillerya ble båret ut og snudd og hengt opp ute i påvente av et regnskyll. Og bestemmelsen om katteluke ble lagt bort en gang for alle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv