torsdag 9. april 2009

Blå ostekake?

Da jeg kjøpte blåbærgele for å bruke på ostekaka mi var det ei som bar seg ende over. Blå ostekake gikk ikke an, en ostekake skulle være gul, eller rød, ikke blå. Hallo, hvorfor kunne ikke jeg gjøre som alle andre? Hun bar seg ende over og noen av kundene som var i nærheten tittet også på ingrediensene til min blå kake. 33 år er damen og personlig tenker jeg at sånne ikke har noe i en kasse å gjøre. Vel er jeg kollega, men akkurat i det sekundet jeg handler er jeg en kunde, på lik linje med alle andre. Nå tok jeg ikke den kommentaren så høytidlig, det var den samme som fortalte meg at pilotbrillene jeg kjøpte her tidligere var stygge, og at jeg ikke kunne bruke dem. Hun har vel egentlig bevist at det meste som kommer ut av henne når hun snakker med meg ikke er så positivt, og innrømmer at det var henne jeg trodde skulle bli offer for min sjuårige utblåsning, den jeg hadde for litt siden og som ungene fikk.

Nei, det gikk ikke å lage blå ostekake, den ble mer lilla, men hallo, lilla er min yndlingsfarge! og siden det er lenge siden jeg har lagd ostekake overhodet så ble den ikke så pen eller, men det hadde ingenting med fargen å gjøre, det kom nok mer av litt helling på kaka da geleen stivnet. Det hvite stikker igjennom noen steder. Men jeg tror ikke den smaker noe annerledes enn en ostekake skal gjøre og den er beviset på at det går an å lage noe annet enn gul eller rød ostekake og den er beviset på at jeg ikke er helt tiltaksløs om dagen. Rett og slett en ørliten seier for meg!



Med litt pynt så blir den vel ikke så aller verst....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv